Vad vi lärt oss av Coronakrisen – Bygg- och saneringsbranschen

My Lind, marknadschef på Delete, svarar via mejl att företaget främst drabbades av pandemins effekter under våren, då flera av deras större uppdrag blev inställda. Men dessa genomfördes sedan under hösten.

– Branschen har för övrigt egentligen inte förändrats. Vi har en sysselsättning som krävs oavsett vad som händer i omvärlden.

Hur uppfattar du läget för er verksamhet just nu?
– Stabil än så länge. Vi har lågsäsong precis som vanligt och kan inte se effekterna detta år ännu.

Vilka lärdomar tar ni med er?
– Även om mycket av vår verksamhet fortgår som vanligt har vi några lärdomar från året. Att mycket kan skötas digitalt. Att man uppskattar att ha arbetskamrater IRL. Att man snabbt kan ställa om.

Det här blogginlägget är en del av en intervjuserie med våra kunder. Läs också:
Det här blogginlägget är en del av en intervjuserie med våra kunder. Läs också:
Vad vi lärt oss av Coronakrisen – PR och kommunikation
Vad vi lärt oss av Coronakrisen – Drivmedel, detaljhandel och service
Vad vi lärt av Coronakrisen – Kulturbranschen
Vad vi lärt oss av Coronakrisen – Skogsindustri och innovation

Vill du diskutera utmaningarna i din bransch med någon av oss på Punkt PR? Hör av dig så tar vi en Teams- eller Zoomkaffe till att börja med.