Juryn för Månadens kampanj 2020, kategorin PR, med Jakob Mjöbring.

Jakob Mjöbring tar plats i PR-jury

Jakob Mjöbring, strateg hos oss på Punkt PR, kommer sitta med i Resumés PR-jury för marknadsföringstävlingen Månadens kampanj 2020.

– Ett hedrande uppdrag, säger han. 

 

90 av Sveriges vassaste kreatörer har valts ut till juryn för Månadens kampanj, Resumés reklamtävling som varje månad under året utser Sveriges bästa marknadsföring. Vår strateg Jakob Mjöbring är en av de utvalda jurymedlemmarna inom kategorin PR.

Så här säger han om känslan inför prestigeuppdraget:

“Det ska bli väldigt spännande att under hela året få se, läsa och tycka till om de bästa PR-kampanjerna som skapas runt om i landet.”

 

Välmeriterad jury

Priset för Månadens kampanj delas ut i nio olika kategorier. I Jakobs grupp får han sällskap av bland andra Louise Leo som är vd på JMW Golin, liksom Oskar Hellqvist, creative director på Abby Priest och Susanne Johansson, pr-chef på Nord DDB. Upplagt för många spännande diskussioner minst sagt!

Du hittar hela listan här, om du är nyfiken på att få veta mer om vilka som sitter i respektive jury.

 

Enda jurymedlemmen utanför Stockholm

Jakob ser också med glädje på att Resumé har vågat kliva en bit utanför tullarna och plockat in en jurymedlem från Umeå. Han förklarar:

“Jag ser faktiskt ut att vara den enda deltagaren utanför Stockholm. Det är ju lite av min käpphäst, att PR- och reklambranschen mår bra av lite breddning rent geografiskt mellan varven. Ett hedersuppdrag!”

 

Känner du dig manad att tävla i Månadens kampanj? Passa på och anmäl dig innan den 31 januari. Det kommer givetvis fler tillfällen under året också. Men vem skulle inte starta 2020 med ett guld?