LÄNKAR FRÅN PR-SPANING 7-ÅRS KALASET

Stort tack till alla som kom och firade vår 7-årsdag! Se gärna våra livesändningar på vår Facebook-sida. Den PR-spaning vi drog under eftermiddagen hade ett par länkar som kan vara av intresse, så dessa har vi samlat nedan. Hela spaningen gör sig inte som slides eller länkar, men allt har eller kommer att omskrivas i vår blogg eller diskuteras i någon av våra sändningar med Studio PR. Håll ögonen öppna för kunskap och inspiration eller teckna dig för vårt nyhetsbrev via startsidan, så missar du aldrig något nytt. Vill du ta del av hela spaningen är du mer än välkommen att kontakta Jakob eller Sofia, så kommer vi och drar den för dig och dina kollegor.

mars_bus

SLIDE “Storyn är framtiden – inte kanalen”:
Burberrys sociala medier lyftes fram på In2Summit i Berlin som gott exempel på luxury brand som är duktiga på att berätta historier över alla plattformar, kika på deras Instagram.

SLIDE “VR är framtiden”:
Filmen med VR-bussen som tar barnen till Mars och en artikel i AdWeek om projektet. Och apropå att vi snart kommer att se folk med VR-headset på stan

SLIDE “Ad Bargain är inte framtiden”:
Statistik runt användandet av AdBlockers i Sverige från internetstatistik.se och en lång artikel där de bland annat berättar om Tom Websters (Edison Reasearch) undersökning med GoPro-kameror i bilarna som undersökte hur pendlare i USA lyssnar på bilstereon.

SLIDE “Överraskningar är framtiden”:
Sökning på Google Trends där man ser hur intresset för Kent peakade när de överraskningssläppte sin video till “Då som nu för alltid”.