Vinnarna i Stora PR-priset korade – Punkt PR med i juryn

Nu står det klart vilka som drog hem vinsterna i Stora PR-priset, en branschtävling som årligen arrangeras av Svenska PR-företagen. Vår kreatör Hanna Kangassalo var med och vaskade fram finalisterna.

– Ja, jag var en av branschproffsen som hade i uppgift att utifrån Svenska PR-företagens kriterier betygsätta ett antal anonymiserade tävlingsbidrag. Det var inspirerande att ta del av branschkollegornas insatser från det gångna året. Sedan känns det förstås bra att bidra till utvecklingen av vår bransch, genom att visa fram exempel på utomordentligt PR-arbete. Sådant behöver vi alltid mer av!

Och vinnarna är…

Vinnarna av Stora PR-priset 2019 är Edelman Deportivo och COOP för sitt kreativa sätt att belysa matsvinnet med kampanjen ”Old Milk”. Silvret gick till IQ som lyckats minska promillehalten på arenorna. Och bronsplatsen som i år gick till Kingstreet PR och SJ för förmågan att lyfta fram ett lustfyllt och miljövänligt resande.

Här kan du läsa mer om alla vinnarna, motiveringarna och vilka som satt med i finaljuryn: svenskaprforetagen.se/stora-pr-priset

Nyfiken på varför du ska tävla? I det här blogginlägget berättar vi om varför vi tycker att det är viktigt, och roligt.