Så blir du attraktiv på byrå-arbetsmarknaden

Arbetsmarknaden inom PR och kommunikation kan vara tuff, men det finns knep för att göra sig mer attraktiv bland byråjobben. Johanna Stenmark, vår byråledare, och Yannick Delmart, dito på Pondus i Umeå, delger några tips i det senaste avsnittet av podden Jakob & Jakob.  Jakob &

Olov Hjärtström Baudin och Johanna Stenmark, vd respektive byråledare på Punkt PR.

Ingen galavinst – men fint brobygge mellan Lissabon och Umeå

Segerdansen uteblev på European Excellence Awards i Lissabon för Punkt PR och Björklöven. Däremot bjöd resan på många lärdomar och ett inspirerande besök på en av Europas största fotbollsklubbar, skriver vår vd Olov Hjärtström Baudin.   Nej, det blev ingen vinst på European Excellence Awards i Lissabon

Fem värsta missarna när du kontaktar media

”Inga kommentarer” och pressmeddelanden klockan fyra en fredag eftermiddag. Vår innehållsproducent tillika journalist Evelina Åberg listar de fem värsta missarna när du kontaktar media.    Vi har nyligen berättat att Evelina Åberg, flerårig reporter, redaktör och allmän digital wizard på VK, börjat jobba som innehållsproducent hos oss.

Erica Lundgren, vd för OK Västerbotten, prisades som Årets vd på Umeågalan.

VD-Olov: “Klokt att belöna modernt ledarskap”

Erica Lundgren på OK Västerbotten och Peter Renkel från Konftel är två moderna, lyhörda ledare som villigt delar med sig av sin kunskap. I år prisades de på Umeågalan, och vi som samarbetspartner gläds lite extra för dem, skriver vår vd Olov Hjärtström Baudin. Umeågalan är

Gröngul kompis, ett projekt från Björköven

Vi och Björklöven är nominerade till EM i PR

Jubel och fanfarer! Vi och Björklöven är nominerade till prestigefyllda European Excellence Awards, EM för PR, med projektet Grönkul kompis. – Det är en kund och ett projekt som våra hjärtan klappar oerhört starkt för, säger vår vd Olov Hjärtström Baudin.  Det är inte utan en stor

Fredrik Pallin, PR-expert på Punkt PR, som har skrivit en bok om sociala medier för företag.

Därför är sociala medier viktiga för företag

Förvirrad i sociala medier-djungeln? Nu kan du andas ut. Vår rådgivare och PR-expert i Stockholm, Fredrik Pallin, har skrivit boken "#gördetnu – så lyckas ditt företag med sociala medier".

podcast växer och fler upplever det som meningsfull tid

Podcast – en jättemöjlighet för företag att nå ut

Poddlyssnandet fortsätter att öka, och många upplever podcaster som meningsfulla. Podcast är ett perfekt sätt för företag att nå ut, både som annonsör och med egna produktioner.  Allt färre delar innehåll på sociala medier, samtidigt som många tycker att tiden som spenderas på sociala nätverk inte

Jakob Mjöbring och Johanna Stenmark, experter inom PR på sociala medier.

Vad gör vi om färre bryr sig på sociala medier?

En majoritet av svenskarna använder sociala medier, men tillväxten börjar plana ut. Samtidigt tycker många att tiden man spenderar på sociala medier inte är meningsfull, och allt färre delar andras innehåll. Vad betyder det för företag som försöker nå ut på nätet? Vi studerar internetbibeln

Olov Hjärtström Baudin, vd, och Evelina Åberg, ny innehållsproducent på Punkt PR. Foto: Johanna Stenmark

Evelina Åberg ny innehållsproducent på Punkt PR

Nu står det klart vem som stärker upp Punkt PR och blir vår nya innehållsproducent. I hård konkurrens stack Evelina Åberg ut.  – I Evelina får vi en skicklig skribent med blick även för foto och form. Hennes styrkor märks inte bara inom det som är

Jakob Mjöbring Erica Dahlgren Åse Thelander Podcast

Podcast-Erica och nya samarbeten

Tillsammans med välrenommerade Erica Dahlgren, journalist och podcastproducent, har vi startat upp ett nytt samarbete. Podcasts är det media som växt mest under de senaste två åren. Undersökningar visar att över 70 procent av de som lyssnar gör det för att lära sig något nytt. Rätt